Homepage  >  Borrelióza

Borrelióza

Lymská nemoc je vyvolána bakteriemi rodu Borrelia, které vnikají do těla s kousnutím, obvykle klíštětem.

Nebezpečná bakterie
Bakterie napadají především imunitní systém. Infekce dále působí v oblasti kožní, nervové a kloubní, s možným postižením vnitřních orgánů. U neléčených případů může propuknout meningitida (zánět mozkových plen) resp. encefalitida (zánět mozku) i akrodermatitida (chorobné ztenčení kůže).

Rekonvalescence po Borrelióze (Lymské nemoci)

Borrelióza je vážné onemocnění, namístě je výhradně lékařský postup a zpravidla antibiotika. Jiná situace nastává v období rekonvalescence, kdy se dlouhodobě (i řadu let) projevují důsledky prodělané infekce a může vzniknout i CFS (postvirový syndrom únavy) charakteristický skleslostí, pocitem fyzického a duševního vyčerpání a velkou potřebou spánku. V rekonvalescenci po borrelióze a při přetrvávajícím CFS bývá přírodní postup nejúspěšnější.

Příklad komplexního přírodního postupu:

• Nejméně 3 měsíce jíst nejméně 3x týdně misku “picles” (3-4 polévkové lžíce čerstvé, jemně rozstrouhané, mírně ochucené zeleniny). Picles lze připravit do zásoby, natlačit (zhruba jako zelí) do sklenice a umístit v lednici (mírné předkvašení není na závadu). Zeleninu střídat podle chuti a fantazie, pokaždé však by picles mělo obsahovat červenou řepu, zelí, mrkev, celer a petržel. Poznámka: minerální látky v zelenině, po nemoci těžce deficitní, nelze nahradit ovocem. Osobám s disfunkcí štítné žlázy se nedoporučuje přidávat do směsi syrové zelí.
  • Samostatně, mimo picles – jako lék – sníst denně 2 stroužky česneku nebo 2 x 2 česnekové tablety (bez zápachu, přijatelné i pro “žlučníkáře”, rozkládají se až pod žaludkem, vyhovují normám společenského styku). Důvod: česnek je mimořádně silně antibakteriální, obsahuje sirné silice, jejichž sloučeniny na sebe vážou jedy, zneškodňují je a vylučují z těla. Účinná česneková kúra po borrelióze musí být alespoň šestiměsíční (ještě lépe roční).
  • Užívat co nejdéle – denně – 100 až 200 m.j. vitaminu E, tlumícího bolesti svalů a kloubů, po borrelióze typické. Poznámka: neužívat vitamin E současně se železem, léky na štítnou žlázu a projímadly. Optimální přisvojení vitaminu E nastává při jeho samostatném užití hodinu před jídlem. Při bolestech svalů a kloubů dělat dvouminutovou jemnou masáž.
  • K zamezení opakování nehody (dalšího kousnutí klíštětem) užívat před návštěvou míst s výskytem klíšťat s mírným předstihem 2 dražé Komplexu B (vitamin B podle zjištění klíšťatům “páchne “).