Homepage  >  Imunita

Imunita

Posilujte imunitu! Máme pro vás 7 druhů přípravků, které posílí imunitní systém a vy se tak snáz vyhnete typickým "zimním" nemocem.

Pomoc z přírody

Houba reishi má řadu pozitivních vlastností - podporuje správné fungování imunitního systému, zpomaluje stárnutí, regeneruje játra a celkově čistí tělo. Echinacea spolu se zázvorem účinně stimulují obranyschopnost těla před viry a bakteriemi. Echinacea je označována také jako přírodní "antibiotikum" s širokým spekterm účinků a velmi dobře působí na onemocnění dýchacích cest. Pro správné fungování naší obranyschopnosti doporučujeme zvýšit příjem zinku s vitamínem C, které užívané společně zvyšují své účinky. (PharmDr. Kamila Horníčková)

• Echinacea dokáže v těle aktivovat bílé krvinky, které následně likvidují viry a bakterie. Pro zvýšení obranyschopnosti organismu je nutné užívat echinaceu, ať už v podobě tobolek, sirupu nebo třeba šumivých tablet, pravidelně a dlouhodobě. Zároveň je možné ji využít krátkodobě při léčbě infekcí horních cest dýchacích, při léčbě zánětů močových cest nebo také při detoxikaci organismu, zejména pak jater. Echinaceu mohou užívat děti, dospělí i nastávající maminky.
  • Vitamín C je zcela nezbytný pro správnou funkci imunitního systému. Zároveň chrání buňky před poškozením volnými radikály a před oxidací. Také je zcela nepostradatelný pro správnou funkci nervového systému, kostí, svalů, šlach, cév, kůže, dásní, zubů a přispívá ke snížení únavy a vyčerpání. Preventivně užívejte doplňky stravy s vitamínem C dlouhodobě v pravidelných dávkách, při boji s infekcí je vhodné tyto dávky zvýšit.
  • Zatímco betaglukany z obilovin pomáhají udržovat v rovnováze cholesterol a krevní cukr, betaglukany z hub a řas posilují imunitní systém. Do těla je možné je dostávat pomocí celé řady přípravků, jako jsou například sirupy, které se hodí zejména pro děti, nebo třeba kapslí.
  • Krom toho, že rakytník řešetlákový posiluje imunitní systém a ulevuje od únavy, horečnatých či infekčních onemocnění, také v těle stimuluje veškeré regeneranční procesy, podává se při zahlenění, onemocněních jater a plicních zánětech, hojí žaludek a zároveň reguluje krevní oběh. Pro děti se hodí například rakytník ve formě bonbonů nebo sirupu, dospělí uvítají spíše tobolky či čaj.
  • Lyzáty a enzymy jsou bakteriální látky, které dokáží nabudit imunitní systém tak, že ten pak porazí počínající infekce, aniž byste se vůbec všimli, že se o vás nějaká nemoc pokouší. Jejich nasazení je vhodné před dobou zvýšeného výskytu respiračních onemocnění, tedy hlavně na podzim. Mezi nejznámnější volně prodejné lyzáty patří: GS Imunostim, Wobenzym a Preventan.
  • Reishi se v čínské medicíně přezdívá houba nesmrtelnosti a po celá staletí se využívá pro svůj zásadní vliv na posílení imunity. Krom toho má antivirové, antibakteriální a protizánětlivé účinky. Reishi je možné užívat ve formě kapslí, kapek nebo jej také lze sušené přidávat do pokrmů.
  • Kolostrum neboli mlezivo neboli "prvotní" mateřské mléko je bohaté na vitamíny, minerály a stopové prvky, které velmi významně podporují imunitní systém. Pro zvýšení obranyschopnosti organismu je vhodné užívat doplňky stravy s obsahem kolostra pravidelně.

Mezi další doplňky stravy, jež zlepšují funkci imunitního systému, patří například černý česnek, kurkumin či goji.

Náš tip

Důležitý je i dostatečný pitný režim - vhodná je voda nebo bylinkové čaje. Nezapomeňte pravidelně větrat a hýbejte se - stačí krátká procházka v přírodě.